Voeding combineren met eiwitshakes

Het drinken van eiwitshakes als een snack of vervanging van een maaltijd is een goede manier om extra eiwitten toe te voegen aan je dieet en controle te houden over je calorie inname. Echter, veel eiwitshakes hebben weinig smaak zelfs na toevoeging van een smaakje. Je kunt die eiwitshake gemakkelijk wat interessanter maken door toevoeging van wat eten. Lees hier wat goed combineert met eiwitshakes en ook nog eens je smaakpapillen verwent.

Fruit

Vers of bevroren geeft je shake een lekkere smaak en voegt slechts gezonde suikers toe aan het geheel in de vorm van natuurlijke fructose. Populaire fruitsoorten die wel eens aan een shake worden toegevoegd zijn onder andere bananen, aardbeien, ananas, blauwe bessen, perziken en kiwi. Bananen zijn rijk aan potassium en kiwi’s aan vitamine C. Als je graag intensieve trainingen doet, kun je ook watermeloen toevoegen aan je shake voor een goede dosis citrulline. Je krijgt een flinke boost tijdens de training en de spieren zouden ook nog eens sneller herstellen.

Kokosnoot

Kokosnootmelk, water of rasp geven een heerlijke smaak aan je eiwitshake, verdikken de shake en voegen een aantal gezonde voedingsstoffen toe. Kokosnoot melk of het vlees van de kokosnoot geven een grote hoeveelheid vezels en gezonde vetten af. De consumptie van kokosnootolie verlaagt de slechte vetten door de verbranding ervan in het lichaam te stimuleren tijdens het sporten.

Yoghurt

Yoghurt helpt je afkomen van de krijtjesachtige consistentie van je shake. Yoghurt helpt hiernaast je spijsverteringsysteem een eindje op weg door de goede bacteriën die het bevat.

Koffie

Sommige mensen denken misschien dat het mixen van koffie met je eiwitshake een slecht idee is, maar als je al koffie drinkt gedurende dag en een goeie boost wilt voor je workout, kan de cafeïne in de koffie je daarbij van dienst zijn. Mix je shake met melk en je koffie voor een lekkere smaak en consistentie.

Pastasaus

Sommige mensen vinden eiwitshake ook heerlijk als het hartig is en voegen pastasaus toe aan hun shake. Tomatensaus zit vol met antioxidanten en tomaten staan erom bekend de ratio slechte en goede cholesterol in je lichaam te verbeteren.

Groenteshake

Maak een gezonde groene shake door de toevoeging van groente zoals bloemkool, alfalfa, spinazi en selderij. Je kunt een wortel toevoegen als zoetje. Het is bijna onnodig aan te geven dat dit groene krachtdrankje vol zit met vitaminen, mineralen, antioxidanten en vezels. Om het nog spannender te maken kun je wat cayennepeper of Worcestershire saus toe te voegen.

, , , , , , , , , ,