Effectief gebruik maken van arginine

L-arginine of arginine is een van de 20 aminozuren die het lichaam nodig heeft om eiwitten te produceren. Het wordt beschouwd als een semi-essentieel aminozuur dat het lichaam produceert, maar dat ook via voeding opgenomen kan worden in het lichaam. Lees hier hoe je door gebruik van supplementen arginine het beste door het lichaam wordt opgenomen en dus het effectiefst werkt.

Functies arginine

L-arginine of arginine is een van de 20 aminozuren die het lichaam nodig heeft om eiwitten te produceren. Het wordt beschouwd als een semi-essentieel aminozuur dat het lichaam produceert, maar dat ook via voeding in het lichaam opgenomen kan worden. Arginine speelt verschillende rollen in het lichaam. Het is onder andere verantwoordelijk voor het helen van wonden, het verwijderen van giftige stoffen uit het lichaam en het verbeteren van het immuunsysteem. Het wordt ook gebruikt in het behandelen van symptomen die ontstaan door hart- en vaatziekten. Het produceert namelijk NOs die verantwoordelijk zijn voor het verwijden van de bloedvaten en het bevorderen van de bloedcirculatie.

Glutamine en arginine combineren

Het tot je nemen van het supplement glutamine helpt de absorptiegraad van het lichaam in de darmen, waar voedingsstoffen als arginine worden geabsorbeerd, vergroten. Voor het beste resultaat kun je arginine combineren met 500 miligram glutamine.

Alleen arginine!

Als je arginine inneemt samen met een boel andere aminozuren door bijvoorbeeld een proteïnerijke maaltijd tot je te nemen, heb je kans dat de effectiviteit van arginine na het absorberen in de darm wordt verkleind. Neem dus arginine alleen en op een lege maag of als boven beschreven in combinatie met glutamine dat de absorptie verbetert.

Yoghurt eten

Yoghurt bevat gezonde bacteriën die de darmen stimuleren effectiever en meer voedingsstoffen uit de darmen te trekken. Het eten van yoghurt in combinatie met het slikken van arginine kan dus de absorptiegraad goed verhogen.

Lysine en arginine

Lysine werkt de werking van arginine tegen waardoor het van belang is dat als je je arginine door het eten van dierlijke producten tot je wilt nemen dat het gehalte van lysine groter moet zijn dan de hoeveelheid arginine om het effectief te maken.

, , , , , ,